Friday, July 28, 2017

Kako sam provela letnji raspust- Baltic adventure 2017 part 3

Jeste spremne za nastavak? Ima toga još Very Happy 

Sledeća destinacija gde vas vodim je Helsinki! Pre pet godina kad sam bila, lilo je ko iz kabla i dan smo proveli u vrtiću (sestrina drugarica tamo radi). Tada sam imala priliku da vidim kako se klinci raduju užini koja se sastoji od suvog leba i čaše mleka ko da su dobili nutelu preko eurokrema lol! 

ovaj put sam se u Helsinkiju videla sa drugaricom sa faksa koja je tamo na PhD studijama. Pošto sam ja ponela sunce sa sobom na putovanje ovaj put (videćete sliku) imala sam predivan sunčan dan i priliku da malo razgledam Helsinki! Utisak je sledeći: simpatičan jednostavan grad u kome je veoma lako snalaženje čak i ako vam je orijentacija u prostoru slaba lol! U gradu imaju i bazen u kome su odvojeni termini za žene i muškarce za korišćenje jer je zabranjeno nošenje kupaćeg kostima.... Ogromna sauna na samoj obali mora... ono što sam još saznala- u boljim zgradama na svakom spratu zgrade postoji sauna! kao i Rusi, dok su u sauni mlate se suvom brezovinom (mužić kaže daje to fantastično, imao je prilike da proba). Kako god nemam nešto posebno da pričam o ovom gradu....
Na slici možete videti moje Pače kako drži sunce. Kad god putujem bez muža Pače ide sa mnom. On sa druge strane ima Medu koji putuje s njim kad ja ne idem... Možda to zvuči blesavo ali je tako. Sunce mi je doneo sa jednog putovanja, da me razvedri. A pošto je seka kukala da nema sunca ja rešila da ponesem svoje lol! 



Helsinki... U principu pola grada je bilo raskopano jer koriste leto da srede sve što treba... Tako da baš i nema puno slika... Nije mi bio inspirativan...a i lepše mi bilo sa drugaricom na kafi. 




Ponoć na Baltičkom moru.... Izađete na palubu i gledate kako zalazi sunce...a onda par sati kasnije možete gledati i izlazak (izlazi oko 3 am). 












Stižemo u Stockholm! Dva dana u prelepom gradu, u koji sam se zaljubila na prvi pogled kad sam prvi put kročila u isti pre pet godina! Ne znaš gde pre da gledaš, u građevine ili u Šveđane lol! lol! lol! lol! Plavi, visoki, zgodni, lepi bre! Probudim se ja tako u sred industrijske luke i prvo što imam da vidim su silosi! Da me podsete da imam muža hahahhahahhaa. To što smo u industrijskoj luci znaci da nismo baš blizu centra...( to je problem sa većim brodovima, jednostavno su suviše veliki da bi ušli u neke luke). No, ne mari. Odlična stvar kad putujete kao član posade broda je da u skoro svim lukama možete besplatno da koristite hop on hop off autobuse, plus imate besplatan ulaz u muzeje, ili plaćate nešto smešno. Žao mi što nisam mogla da zadržim ID... 
U Stockholmu imate toliko toga da vidite, muzej Vaza- brod koji je potonuo pola sata nakon što je isplovio jer je bio pretežak, XVII vek, a onda su ga izvukli celog i stavili u muzej u XX veku (otvoren muzej 1990. godine). Ja to uvek zovem- kako od nacionalne sramote napraviti profit lol! 

Svakako muzej koji vredi posetiti. 
Odmah pored se nalazi Nordiska muzej- nemam reči kojim bih opisala taj muzej.... Pola dana sam provela u njemu, ali to jednostavno nije dovoljno za sve moguće izložbe da ih doživite i upijete u sebe... Deo o narodu Sami, stanovi kroz istoriju...Bio mi najsmešniji stan iz šezdesetih, kod nas neki ljudi još uvek žive u takvim enterijerima, a kod njih je to sad muzejska postavka, trpeza kroz istoriju, kućice za lutke, istorija stolica...Možete uzeti audio vodiča, i idete iz prostorije u prostoriju i slušate samo ono što vam je interesantno. Na vitrinama imate brojeve koje ukucate u audio vodiča i slušate o tome. Na nekim mestima nisu bas najuočljivije te nalepnice, ali neću da sitničarim. Takođe možete slušati muziku iz tog perioda. 
Preporuka za Nordiska muzej od srca!!!! 








Kad smo najzad izašle iz muzeja prešle smo u prelep park na tom ostrvu Djurgarden, i tu smo se rastale, seka je morala nazad na brod a ja sam ostala da tabanam po Stockholmu. 
I tabanala sam za sve pare, skroz do kraljevske palate i starog dela grada. Ono što morate znati posle 18h retko šta radi u starom delu grada, osim restorana. Sve radnjice zatvorene, palata takođe... i tako ja završih u Nobelovom muzeju, ulaz za džabe! A za taj sam se nameračila da platim ako treba. U principu nema tu bog zna šta zanimljivo za ljude kojima je nauka strana, meni je bilo super. Već tada sam rešila da ću da pretabanam put do broda da vidim šta ima usput.... (nema ništa interesantno btw. stambene zgrade, 2 crkve, škola i livada i tako jedno 6-7 km). Sutradan smo seka i ja opet išle do starog grada i išle u oružarnicu palate da vidimo izložbu (besplatan ulaz). Nije lako bilo vitezovima da nose oklop a ni konjima da nose vitezove u oklopu! Žao mi i kraljice koja je morala haljinu da nosi.... kroz dvokrilna vrata ne znam kako je prolazila... Videle i izložbu kočija.
















Sve u svemu Stockholm će me još videti, ima još toliko toga što se može videti. 

No comments:

Post a Comment